• Start
  • Kontakt
  • Dane osobowe
feed-image
    • Kontrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High contrast black/white mode.
    • High contrast black/yellow mode.
    • High contrast yellow/black mode.
    • Widok
    • Fixed layout
    • Wide layout
    • Czcionka
    • Smaller font
    • Default font
    • Larger font
WFOŚiGW
  • Aktualności
  •  Czystepowietrze 
    • Aktualności CzP
    • czystepowietrze.gov.pl     
  • Moja Woda
    • Wymagana dokumentacja
  • Portal
  •  BIP 
    • O Funduszu
      • Rada Nadzorcza
      • Zarząd Funduszu
      • Adresy
    • Podstawa działalności
    • Działalność Funduszu
      • Przedsięwzięcia priorytetowe
      • Strategia działania
      • Sprawozdania z działalności
      • Sprawozdania finansowe
    • Zamówienia publiczne
    • Informacja publiczna
    • Oferty pracy
  •  EPUAP 
  • Aktualności
  •  Czystepowietrze 
    • Aktualności CzP
    • czystepowietrze.gov.pl     
  • Moja Woda
    • Wymagana dokumentacja
  • Portal
  •  BIP 
    • O Funduszu
      • Rada Nadzorcza
      • Zarząd Funduszu
      • Adresy
    • Podstawa działalności
    • Działalność Funduszu
      • Przedsięwzięcia priorytetowe
      • Strategia działania
      • Sprawozdania z działalności
      • Sprawozdania finansowe
    • Zamówienia publiczne
    • Informacja publiczna
    • Oferty pracy
  •  EPUAP 
  • Jesteś tutaj:  
  • Start |
  • Nowości

Komunikat dla Beneficjentów Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” w sprawie zmian w sposobie przeprowadzania kontroli przedsięwzięć

Na skutek utrzymującego się stanu epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej (spowodowanej koronawirusem i wywoływaną przez niego chorobą COVID-19), czego konsekwencją jest brak możliwości przeprowadzenia kontroli na miejscu u Beneficjentów oraz w celu niewstrzymywania wypłat środków przyznanych Beneficjentom w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”, wprowadziliśmy nowe rozwiązania, które umożliwią bieżące przeprowadzanie kontroli przedsięwzięć.

Wprowadzony zostaje nowy rodzaj kontroli przedsięwzięć - kontrole dokumentów prowadzone w siedzibie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. W związku powyższym Beneficjenci Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” będą zobowiązani do uzupełnienia na wezwanie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej złożonych wniosków o płatność końcową o dodatkowe dokumenty potwierdzającą wykonanie zakresu rzeczowego wynikającego z przesłanych wcześniej dokumentów. Wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej może wezwać o dostarczenie w szczególności:

  1. protokołu odbioru prac od wykonawcy (w przypadku realizacji zadania tzw. siłami własnymi taki protokół wypełnia Beneficjent),
  2. specyfikacji technicznej dla zakupionych urządzeń/materiałów/towarów i/lub karty produktu,
  3. etykiety efektywności energetycznej (dla urządzeń elektrycznych),
  4. karty gwarancyjnej urządzeń (przy instalacji pieców gazowych wpis instalatora wraz z pieczęcią świadczące o pierwszym uruchomieniu pieca),
  5. zdjęć dokumentujących zrealizowanie przedsięwzięcia (zdjęcia muszą być wyraźne, aby czytelne były wszelkie informacje na nich uwiecznione, np. tabliczki znamionowe oraz opatrzone datą wykonania fotografii np.: zamontowane urządzenie, sprzęt, (w przypadku termomodernizacji) wymiary wstawionych okien, drzwi, ocieplonej powierzchni budynku (miarka),
  6. podpisanego przez Beneficjenta oświadczenia o wykonaniu inwestycji zgodnie z zapisami umowy dofinansowania oraz wymogami Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”,
  7. innych niezbędnych dokumentów (w zależności od specyfiki przedsięwzięcia) dla potwierdzenia zrealizowania inwestycji.

Po każdej przeprowadzonej w ten sposób kontroli na dokumentach sporządzony zostanie protokół, zgodnie ze wzorem określonym w Programie Priorytetowym „Czyste Powietrze”, który zostanie przekazany do Beneficjenta w celu informacji o przeprowadzeniu kontroli. W przypadku zastrzeżeń do zgodności zrealizowanego przedsięwzięcia z warunkami umowy o dofinansowanie lub zgodności ze stanem faktycznym wykazanych w protokole, Beneficjent będzie miał prawo do jednokrotnego złożenia dodatkowych dokumentów i wyjaśnień mających wpływ na ustalenia zawarte w protokole.

Pozytywny wynik przeprowadzonej kontroli na dokumentach będzie stanowił potwierdzenie wykonania czynności kontrolnych i jednocześnie będzie, wraz z wcześniej zatwierdzonym Wnioskiem o płatność, podstawą wypłaty środków na rzecz Beneficjenta.

 

  • Czyste Powietrze

Przeciwdziałanie marnowaniu żywności

Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U.2020 poz.1645) istnieje obowiązek składania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej w Rzeszowie pisemnego rocznego sprawozdania o marnowanej żywności przez sprzedawców żywności, w terminie do 31 marca roku kalendarzowego następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.

Wzór sprawozdania o marnowanej żywności określa rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 5 grudnia 2020 r. (Dz. U. 2020 poz. 2246).

Zgodnie z art. 5 ust. 8 ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, sprzedawca żywności w terminie do dnia 30 kwietnia roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy wnosi należną opłatę na rachunek bankowy wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie województwa, w którym znajduje się siedziba sprzedawcy żywości.

Opłaty należy dokonać na rachunek Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie w BGK nr: 52 1130 1105 0005 2084 8520 0005.

Wzór sprawozdania znajduje się poniżej jako załącznik do ogłoszenia.

 

Załączniki:
Pobierz plik (wzor_sprawozdania_zywnosc.docx)wzor_sprawozdania_zywnosc.docx[Wzór sprawozdania o marnowanej żywności]21 kB
  • Dzialalność Statutowa

Konkurs pilotażowy pn. "Budowa instalacji do produkcji paliwa z biomasy rolnej i leśnej w postaci pelletu"

Informujemy, że do 8 stycznia 2021 r. trwa ogłoszony przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej konkurs pilotażowy pn. „Budowa instalacji do produkcji paliwa z biomasy rolnej i leśnej w postaci pelletu”. Nabór ten jest elementem Programu „Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu” współfinansowanego ze środków tzw. Funduszy norweskich i EOG (oficjalna nazwa: Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021). Konkurs ten daje szansę na uzyskanie wsparcia finansowego na stworzenie infrastruktury niezbędnej do uruchomienia lokalnej produkcji pelletu. O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się gminy oraz spółki komunalne.
Celem głównym pilotażu jest poprawa bezpieczeństwa energetycznego oraz zmniejszenie ubóstwa energetycznego w gminach, poprzez wykorzystanie lokalnej biomasy do produkcji paliwa, które nieodpłatnie trafi do ubogich energetycznie gospodarstw domowych. Konkurs skierowany jest przede wszystkim do gmin dotkniętych problemem ubóstwa energetycznego oraz niskiej emisji.

Czytaj więcej...

Zamknięcie naboru wniosków na zadania z zakresu zagospodarowania i unieszkodliwianiu odpadów popowodziowych realizowane w 2020 r.

Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie z dniem 02.12.2020 r. zamyka nabór wniosków o dofinansowanie w formie dotacji zadań z zakresu zagospodarowania i unieszkodliwiania odpadów popowodziowych.

 

  • Nabory wniosków

Komunikat w sprawie udostępnienia nowej wersji wniosku o płatność w ramach Programu "Czyste Powietrze" 2.0

Czyste PowietrzeW dniu 16.11.2020 r. na Portalu Beneficjenta został udostępniony wniosek o płatność w postaci aktywnego formularza PDF, który jest przeznaczony dla Beneficjentów wnioskujących o wypłatę środków w ramach realizacji umów z części 1 jak i części 2 Programu „Czyste Powietrze”. Udostępniony wniosek w postaci aktywnego formularza PDF zastępuje obowiązujące do tej pory dwa oddzielne formularze dla części 1 i części 2 Programu. Dotychczas obowiązujące formularze nie tracą jednak ważności, a w przypadku wcześniejszego ich pobrania i wypełnienia można za ich pomocą wnioskować o wypłatę przyznanej dotacji.

  1. Zaproszenie do podpisania porozumienia w sprawie ustalenia zasad wspólnej realizacji Programu Priorytetowego "Czyste Powietrze"
  2. Komunikat w sprawie wydłużenia terminu realizacji zadania PP "Moja Woda"
  3. Ogłoszenie o naborze wniosków dla beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania w ramach Części 2 PP "Czyste Powietrze"
  4. Cykl webinariów "Finansowania działań w zakresie efektywności energetycznej oraz odnawialnych źródeł energii"
  5. Ogłoszenie o naborze wniosków o dotację na wykonanie systemów ostrzegania przed gwałtownymi zjawiskami atmosferycznymi i zagrożeniami
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
kolor_podstawowe_zmn.jpg
logo_de.jpg
  • Nowości
  • Podstawa działalności
    • Dział przeniesiony do sekcji BIP
    • Zasady archiwalne
    • Kryteria archiwalne
  • Działalność Funduszu
    • Strategia działania (archiwalne)
    • Przedsięwzięcia (archiwalne)
    • Sprawozd.z działalności (archiwalne)
    • Sprawozd.finansowe (archiwalne)
  • Nabory wniosków
  • Wnioski
    • Wzory wniosków
    • Wzory dokumentów
    • Składanie wniosków
  • Czyste Powietrze
  • Moja Woda
  • Poprawa jakości powietrza
  • Aktualności
  • Doradztwo energetyczne
    • Informacje ogólne
    • Zgłaszanie nieprawidłowości
  • Zamówienia publiczne
    • Postępowania w toku
  • Przetw.danych osob.
    • Klauzule informacyjne
  • Oferty pracy archiwalne
  • Opłata produktowa
  • Tagi
  • Linki
    • Strony regionalne
    • Fundusze
    • Inne
  • Edukacja ekologiczna
  • Książka adresowa
    • Biuro Zarządu
    • Główny Księgowy
    • Dział Finansowy
    • Dział Wniosków i Doradztwa Energetycznego
      • Zespół do Obsługi Podmiotów Prawnych i Osób Fizycznych
      • Zespół Doradców Energ.
      • Przedst. w Krośnie
      • Przedst. w Przemyślu
    • Audytor Wewnętrzny
    • Informatyk
  •  Separator 
  • Obsługa biuletynu
  • Redakcja Biuletynu
  • Mapa witryny
  • Szukaj
  • Logo
  • Stara wersja serwisu
  • Nowości
  • Podstawa działalności
    • Dział przeniesiony do sekcji BIP
    • Zasady archiwalne
    • Kryteria archiwalne
  • Działalność Funduszu
    • Strategia działania (archiwalne)
    • Przedsięwzięcia (archiwalne)
    • Sprawozd.z działalności (archiwalne)
    • Sprawozd.finansowe (archiwalne)
  • Nabory wniosków
  • Wnioski
    • Wzory wniosków
    • Wzory dokumentów
    • Składanie wniosków
  • Czyste Powietrze
  • Moja Woda
  • Poprawa jakości powietrza
  • Aktualności
  • Doradztwo energetyczne
    • Informacje ogólne
    • Zgłaszanie nieprawidłowości
  • Zamówienia publiczne
    • Postępowania w toku
  • Przetw.danych osob.
    • Klauzule informacyjne
  • Oferty pracy archiwalne
  • Opłata produktowa
  • Tagi
  • Linki
    • Strony regionalne
    • Fundusze
    • Inne
  • Edukacja ekologiczna
  • Książka adresowa
    • Biuro Zarządu
    • Główny Księgowy
    • Dział Finansowy
    • Dział Wniosków i Doradztwa Energetycznego
      • Zespół do Obsługi Podmiotów Prawnych i Osób Fizycznych
      • Zespół Doradców Energ.
      • Przedst. w Krośnie
      • Przedst. w Przemyślu
    • Audytor Wewnętrzny
    • Informatyk
  •  Separator 
  • Obsługa biuletynu
  • Redakcja Biuletynu
  • Mapa witryny
  • Szukaj
  • Logo
  • Stara wersja serwisu

linia 250

Skrzynka ePUAP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza - na liście odszukaj Pismo ogólne do podmiotu publicznego, przejdź do formularza i w formularzu wpisz "Wojewódzki Fundusz" a następnie wybierz WFOŚiGW w Rzeszowie z listy

Monitoring powietrza w woj. podkarpackim

Obecnie gościmy

Odwiedza nas 121 gości oraz 0 użytkowników.

Biuro WFOŚIGW w Rzeszowie, 35-025 Rzeszów, ul. Zygmuntowska 9
tel. 17 852-23-44, 17 853-63-61, fax wew. 102
email: biuro@wfosigw.rzeszow.pl,
 ePUAP: Skrzynka ePUAP: /wfosigw_rz/SkrytkaESP

loga stopka

linia 250Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie © 2018-2020
linia 250Polityka prywatności

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Powrót do góry